مهربانی ها

مهربانی ها

هر چیز در زندگی تکراری می شود! جز مهربانی!
مهربانی ها

مهربانی ها

هر چیز در زندگی تکراری می شود! جز مهربانی!

السّلام علیک یا حضرت خدیجه (س)

السّلام علیک

ای نور کبری، ای نیّره عظمی!

دیوار مهربانی



داشتم از کنار یک دیوار مهربانی رد میشدم کفش های سالم و تمیزی توجهم رو جلب کرد. جلوتر، نگاهم به کفاش دوره گردی افتاد.
رفتم جلو و ازش پرسیدم پدرجان این کفش ها رو شما گذاشتی؟
گفت نه دیدم مردم گذاشتن اونجا، من هم اون هایی که پاره بود رو دوختم و بقیه رو واکس زدم.
به نظر من مهربان یعنی این پیرمرد...

یاد خدا



آرامش یعنی...

قایق زندگیت‌را دست‌کسی‌بسپاری

که صاحب ساحل آرامش است!

الا بذکرالله تطمئن القلوب

کاش می شد


کاش می شد در نمازم عشق را دعوت کنم...
کاش می شد بهتر ازآن با خدا صحبت کنم...
کاش می شد یک شب از شبهای عمرم با خدا
بی خیال از آب و نان در گوشه ای خلوت کنم...
کو مرادی، مرشدی یا خضرِ دانایی که من
همچو موسی مدتی در محضرش خدمت کنم...
تشنه ام من تشنه ی آبی که اسکندر نخورد
می رسم روزی به آن اما اگر همت کنم...
ترسم آخر مثل دل هایی که دورند از خدا
من به این دل مردگی های خودم عادت کنم...
باید امشب شوق رفتن در سرم پیدا شود
کوله بارم کو؟ که از "من" تا "خدا " هجرت کنم...
کو مسیرم؟ هجرت و سجاده ام؟ تا بعد از این
لحظه های خلوتم را با خدا قسمت کنم...
شهر سر تا سر پر از پس کوچه های غربت است
می روم تا در نمازم ترک این غربت کنم.
 "روح ا... مالمیر"

دعای روز اول ماه رمضان

خدایا روزه‏ام را در این ماه مانند روزه ی روزه‏داران حقیقی،

و اقامه نمازم را مانند نمازگزاران واقعی قرار ده،

و مرا از خواب غافلان، هوشیار ساز

و ببخش گناهم را در این روز، اى معبود جهانیان،

و از من درگذر، اى درگذرنده از گنهکاران.

دانا و جاهل

حکیمی گفت مردم بر چهارگروهند:
یکی آنکه داند و داند که داناست، از وی دانش آموزید.
دیگر آنکه داند و نداند که داناست،او فراموشکار است یادش آورید.
یکی آنکه نداند و داند که نداند، بیاموزیدش.
و آخر آنکه نداند و نداند که نداند او جاهل است، از او دور باشید.

14 خرداد سالروز رحلت امام خمینی (ره) تسلیت باد

گل رفت و شمیــــــم خوشش اینـــــجاست هنـــــوز

بلبل به هــــوا ی گـــل چه شیداست هنــــوز

رفتــــی ز جهان اگــــر چه ای روح خدا

لیکن عَلَم مهر تو بر پاست هنوز

ﺷﻤﺎ ﺍﮔﺮ درﺧﺖ بودﯾﺪ از ﮐﺪام ﺟﻨﺲ ﺑﻮدﯾﺪ؟


ﺩﺭﺧﺘﻬﺎ ﻣﯿﻤﯿﺮﻧﺪ...

ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﻋﺼﺎ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺩﺳﺘﯽ ﺭﺍ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ...
ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﺗﺒﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﺑﺮ ﻧﺴﻞ ﺧﻮﯾﺶ...
ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﭼﻮﺏ ﮐﺒﺮﯾﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻥ ﺗﺒﺎﺭ ﺧﻮﺩ...
ﻭ.....
ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﺗﺨﺘﻪ ﺳﯿﺎﻩ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎ...
ﺷﻤﺎ ﺍﮔﺮ ﺩﺭﺧﺖ ﺑﻮﺩﯾﺪ ﺍﺯ ﮐﺪﺍﻡ ﺟﻨﺲ ﺑﻮﺩﯾﺪ؟؟
ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﭼﻪ ﻗﯿﺎﻓﻪ ﺍﯼ ﺩﺭ ﭼﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ
ﺍﯼ ﻭ ﺑﺎ ﭼﻪ ﺷﺮﺍﯾﻄﯽ ﺑﺪﻧﯿﺎ ﺑﯿﺎﯾﺪ...
ﻫﯿﭽﮑﺲ ﺭﺍ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰﺵ ﺗﺤﻘﯿﺮ ﯾﺎ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻧﮑﻨﯿﻢ...
ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﻧﮑﻨﯿﻢ...
برای ﻫﯿﭽﮑﺲ ﮐﻼﺱ ﻧﮕﺬﺍﺭﯾﻢ...
ﻭ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻫﯿﭽﮑﺲ ﺑﺮﺗﺮ ﻧﺒﯿﻨﯿﻢ...
ﺧﺎﮐﯽ ﺑﺎﺷﯿﻢ...
ﻣﺎ ﻭﺟﻮﺩﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﮔﻞ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ...
ﭘﺲ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺧﺎﮐﯽ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﺗﺎ ﺑﻮﯼ ﻧﺎﺏ ﺁﺩﻣﯿﺰﺍﺩ ﺑﺪﻫﯿﻢ...
ﺻﻮﺭﺕ ﺯﯾﺒﺎ ﺭﻭﺯﯼ ﭘﯿﺮ...
ﭘﻮﺳﺖ ﺧﻮﺏ ﺭﻭﺯﯼ ﭼﺮﻭ ...
ﺍﻧﺪﺍﻡ ﺧﻮﺏ ﺭﻭﺯﯼ ﺧﻤﯿﺪﻩ...
ﻣﻮﯼ ﺯﯾﺒﺎ ﺭﻭﺯﯼ ﺳﻔﯿﺪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ...
ﺗﻨﻬﺎﻗﻠﺐ ﺯﯾﺒﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﺯﯾﺒﺎ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ...
ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﻤﯿﻦ ﻗﻠﺐ ﺯﯾﺒﺎ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﺪ...

سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، روز مقاومت و پیروزی گرامی باد.

سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر است

روز آزادسازی خرمشهر و روز آزادگی ملتی مسلمان،

روز پیروزی رزمندگان، روز خدا و روز رسیدن به عرش خدا،

روز به ثمر رسیدن واژه واژه مردانگی و غیرت و روز استقامت و ایثار،

روز خاطره ی آزادسازی و روز خاطره سازی ملت ایران.

روز قشنگ ملت ایران و روز خوب مردم خوزستان،

 ملتی در برابر دنیایی از زیاده خواهی و استکبار...