مهربانی ها

مهربانی ها

هر چیز در زندگی تکراری می شود! جز مهربانی!
مهربانی ها

مهربانی ها

هر چیز در زندگی تکراری می شود! جز مهربانی!

دیدنی ها و طبیعت زیبای مازندران (2)

دریاچه عباس آباد و کاخ درون آب

استان مازندران خطه سر سبز ایران است. که در آن مکان های دیدنی زیادی وجود دارد که می توان در سبزی و طراوت آن ها، روح را جلا داد. حتی مکان های تاریخی مازندران هم در سر سبزی ها، پنهان شده اند که با رفتن به این مکان ها هم از طبیعت بهره می برید هم از دیدنی های تاریخی.

بـِهشَهر یکی از شهرهای استان مازندران است که در شرق استان و 45 کیلومتری شهر ساری مرکز استان قرار دارد.

عباس آباد بهشهر یکی از دیدنی ترین مناطق شمال کشور است که تاریخ و طبیعت را با هم تلفیق کرده و اثری به یاد ماندنی پدید آورده است. درباره بهشهر می گویند که چون مادر شاه عباس، بهشهری بوده، او با مسافرت به بهشهر، این شهر را پایتخت تابستانی خود کرده و نام آن را به اشرف‌البلاد، یعنی بهترین و شریف‌ترین شهرها، تغییر داده است و در همین زمان ها کاخ‌ها و عمارت‌هایی را در بهشهر بنا کرده است.

اگر به بهشهر بروید و بعد حدود ۹ کیلومتر به سمت جنوب شرق این شهر حرکت کنید روستای علی تپه را مشاهده می کنید که در دل و اعماق جنگل هاست و ارتفاعات و کوه هایی دارد که بر فراز یکی از این ارتفاعات مجموعه تاریخی عباس آباد رامی توانید مشاهده کنید.

در این مجموعه می توانید مکانی ببینید که باغ عباس آباد بر آن نام نهاده اند. این باغ زیبا دارای سدّ بزرگی به نام سُد عباس آباد است که دیدن دارد. دریاچه مرتبط با سد، گل باغ، حمام و کاخ و آسیاب آبی قدیمی آن چیزهایی است که مردم از آن دیدن می کنند.

نمایی از غروب دریاچه عباس آباد

آثار باستانی عباس آباد

جنگل عباس آباد

منظره پاییزی عباس آباد

تفریح و قایق سواری در دریاچه عباس آباد

کاخ صفی آباد بهشهر

→ بعدی                    قبلی ←

نظرات 1 + ارسال نظر
hani یکشنبه 15 تیر 1393 ساعت 13:44

فوق العاده..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد