مهربانی ها

مهربانی ها

هر چیز در زندگی تکراری می شود! جز مهربانی!
مهربانی ها

مهربانی ها

هر چیز در زندگی تکراری می شود! جز مهربانی!

من بهارم

من بهارم،فصل باران
سبز و خرم، شاد و خندان
دوست دارم دانه ها را
بازی پروانه ها را
دوست دارم آسمان را
آفتاب مهربان را
دوست دارم روی گل را
رنگ گل را بوی گل را
دوست دارم هر کجا را
باغ و بستان، کوه و صحرا
دوست دارم دوست دارم
من بهارم، من بهارم

اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج

به تو دل بستم و غیر تو کسی نیست مرا
جز تــو‌ ای جان جهان دادرسی نیست مرا
عاشق روی تــــوام‌ ای گل بـی‌مثل و مثال
به خدا غیر تو هـرگز هوسی نیست مـــرا
دیوان امام خمینی (ره)، ص 41

ترفندی ساده برای نگهداری مدت زمان بیشتر موز

موز یکی از میوه هایی است که تقریبا سریع فاسد می شود اما به کمک ترفندی ساده می توانید این میوه را برای مدت زمان بیشتری سالم نگه دارید.

موز میوه ای است که در فرآیند رسیدن از خود گاز اتیلن آزاد می کند و بخش عمده این گاز از قسمت پایه این میوه آزاد می شود. اگر مانند ویدئویی که می بینید این قسمت را با یک نایلون خوب ببندید و سپس با یک نوار چسب محکم کنید تا جلوی خروج گاز اتیلن را بگیرد موز برای مدت بیشتری سالم می ماند.

شما همچنین می توانید موزها را از هم جدا کنید و انتهای هر موز را به تنهایی به این شکل ببندید.

بــرای دیدن ویدئو لطفاً بر تصویــر فـــوق کلیـــک کنید

بهار

از دل پرخون بلبل کی خبر دارد بهار

هر طرف چون لاله صد خونین جگر دارد بهار

شاهدان غیب را بی پرده جولان می دهد

منّت بسیار بر اهل نظر دارد بهار

دیوان صائب

مهندس و مدیر (طنز)

مردی که سوار بر بالن در حال حرکت بود، ناگهان به یاد آورد قرار مهمّی دارد. ارتفاع اش را کم کرد و از مردی که روی زمین بود پرسید: «ببخشید آقا! ممکن است به من بگویید کجا هستم؟ تا ببینم به موقع به قرارم می رسم یا نه؟». مرد روی زمین در جواب گفت: «بله، شما در ارتفاع حدود شش متری، در طول جغرافیایی ۸/٢٤ درجه ۸۷ و عرض جغرافیایی ٤١/٢١ درجه ۳۷ هستید». مرد بالن سوار دوباره پرسید: «شما باید مهندس باشید!؟» و جواب شنید: «بله از کجا فهمیدید؟!». مرد بالن سوار گفت: «چون اطلاعاتی که شما به من دادید، اگر چه کاملن دقیق بود، اما به درد من نمی خورد و من هنوز نمی دانم کجا هستم!». مرد روی زمین در پاسخ پرسید: «شما هم باید یک مدیر باشید!؟» و پاسخ شنید: «بله از کجا فهمیدید؟». مرد روی زمین گفت: «چون شما نمی دانید کجا هستید؟ و به کجا می خواهید بروید؟ قولی داده اید و نمی دانید چگونه به آن عمل کنید؟ تازه انتظار دارید مسوولیت آن را دیگران بپذیرند! اطلاعات دقیق هم که به دردتان نمی خورد!».

معامله شوخی بردار نیست!

خواهر روحانی در کلاس مدرسه مقابل دانش آموزان نوجوان، ایستاده بود. او در حالی که یک سکه یک دلاری نقره در دستش بود گفت: به دختر یا پسری که بتواند نام بزرگترین مردی را که در این دنیا زیسته است بگوید، این یک دلاری را جایزه می دهم.
یک پسر خردسال ایتالیایی گفت: منظورتان میکل آنژ نیست؟
خواهر روحانی جواب داد: خیر، میکل آنژ یک هنرمند برجسته به حساب می آید، لکن بزرگترین مردی که دنیا به خود دیده نیست. یک دختر خردسال یونانی گفت: آیا ارسطو بود؟
خواهر روحانی جواب داد: خیر، ارسطو یک متفکر بزرگ و پدر علم منطق بود اما بزرگترین مردی که در دنیا زندگی می کرده، محسوب نمی شود.
بالاخره یک پسر خردسال یهودی گفت: می دانم چه کسی است، او عیسی مسیح است.
خواهر روحانی جواب داد صحیح است و یک دلاری را به او داد.
خواهر روحانی که از جواب پسربچه یهودی قدری شگفت زده شده بود، در زنگ تفریح او را در زمین ورزش یافت و از او پرسید: آیا واقعا اعتقاد داری که عیسی مسیح بزرگترین مردی است که دنیا به خود دیده؟
پسربچه جواب داد: البته نه، هر کسی می داند که بزرگترین مرد موسی بود. اما معامله شوخی بردار نیست!
به نقل از کتاب "بزرگترین اصل مدیریت در دنیا نوشته مایکل لوبوف"

چه زیبا خالقی دارم

چه زیبا خالقی دارم
بدون لطف او تنهای تنهایم
تو آیا هیچ می دانی خدایم کیست؟
چنان با من به گرمی او سخن گوید،
که گویی جز من او را بنده ای در این زمین و آسمان ها نیست
هزاران شرم از آن دارم...
چنان با او به سردی راز می گویم،
که گویی من جز او ،یکصد خدا دارم
چه بخشنده خدای عاشقی دارم
که می خواند مرا با آن که می داند گناه کارم...

22 اسفند روز شهدا

سلام بر آنهایی که از همه چیز گذشتند تا ما به هر چه می خواهیم برسیم
سلام بــر آنهایی که قامت راست کـــردند تا قامت ما خـــم نشود
سلام بر آنهایی که به نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم
سلام بـــر آنهایی که رفتند تا ما بمانیـــم
ســلام بــر مـــــردان خــدا
سلام بر شهدا...

ساخت حبابهای بزرگ

چگونه با صابون حبابهای بزرگ بسازیم؟

بارها شده که برای کودکان با مواد شوینده اقدام به ساخت حباب نموده ایم اما اغلب بی فایده بوده و حباب های موثری ایجاد نشده است. روش ساخت حباب های بزرگ با مواد شوینده را در ادامه مطلب ببینید. این حباب ها به اندازه ای بزرگ میشود که کودک میتواند در آن قرار بگیرد. ببینید و امتحان کنید.

مواد لازم برای این کار:
- یک فنجان مواد شوینده (این ماده میتواند مایع دستشویی و یا ماده ظرفشویی و یا حتی پودر رخت شویی باشد)
- ۸ فنجان آب گرم
- ۳ قاشق چایخوری گلیسرین (در تمام داروخانه ها یافت میشود)
ابتدا به یک فنجان ماده شوینده کم کم آب گرم در حد جوش اضافه نمایید. این کار را به آرامی و در یک ظرف بزرگ انجام دهید و همانطور که آب جوش را اضافه میکنید ماده ترکیبی را به هم بزنید تا خوب کف کند و در پایان ۳ قاشق گلیسیرین اضافه نمایید.
این ترکیب بسیار عالی خواهد بود و شما حبابهای خیلی بزرگی خواهید ساخت.

مناجات یک دانش آموز تنبل! (طنز)

مناجات یک دانش آموز تنبل!

الهی سوگند به بلندی درخت چنار و به ترشی رب انار
ترحمی بنما بر این بنده بی بخارِ بی کار و بی عار
که دمارش را بر آورده روزگار.
ای خالق مدرسه و ای به وجود آورنده فرمول های حساب و هندسه
ای خدای عزیزم، بیزارم از این نیمکت و میزم
دانش آموزی سحر خیزم که هر روز صبح زود ساعت 10 از خواب برمی خیزم
و روز های شنبه تا پنجشنبه اغلب از مدرسه می گریزم
که من انسانی نحیفم و در کلاس درس بسیار ضعیفم
اگر چه نزد معلم و دانش آموزان خیلی خوار و خفیفم
ولی خارج از مدرسه به هرکاری حریفم
ای خالق شهرستان های کرمان و یزد و رشت
نمره انضباط مرا داده اند هشت
دیگر به چه امیدی می توان سر کلاس درس نشست؟
آن جا که معلم هم نمی کند گذشت
چه کنم اگر سر نگذارم به کوه و به دشت؟

الهی می دانی که من کیستم
هر چند که دانش آموزی فعال و درس خوان نیستم
ولی چه قدر عاشق نمره بیستم.

پروردگارا سال گذشته هنگام امتحان خواستم تقلب کنم
معلم از راه رسید رنگ از رخسارم پرید
برگه امتحانی ام را گرفت و کشید و آن را از هم درید
و چنان کشیده ای به صورتم کشید که برق سه فاز از چشمم پرید
و صدایش را مادرم در خانه شنید.
ای خالق آموزگار و ای سازنده مداد و خط کش و پرگار
آن چنان هدایتم کن تا این معنی را بدانم
که اگر معلم خودش درس را می داند پس چرا از من می پرسد
و اگر نمی داند چرا از دیگران و آن ها که می دانند نمی پرسد؟
ای آفریدگار خودکارِ بیک سوگند به کتاب های شیمی و فیزیک
و فرمول اسید اتانوئیک که مشتاقم به یک دست لباس شیک
و از خوراکی ها آرزومندم به خوردن قیمه با ته دیگ
ولی اگر نبود راضی ام به یکی دو سیخ شیشلیک.
الهی از مدرسه بسیار دلتنگ ام و در کلاس درس همیشه منگم
و با دو ابر قدرت شرق و غرب یعنی بابا و معلم همیشه در جنگ ام
ولی در ساعت تفریح بسیار زرنگ ام؛ دروغ چرا؟
حقیقت آن است که در یک کلام برای خانه و مدرسه بسیار مایه ننگم

تقدیم به کسانی که بی توقع مهربانند...

ﮔﻠﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﻧﺰﻭﺍﯼ ﺟﻨﮕﻞ می رویند
ﻋﻄﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﻨﺘﺸﺮ می ﮑﻨﻨﺪ؛
ﭼﻪ، ﮐﺴﯽ ﺩﺭ آنجا ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ آنها ﻗﺪﺭﺩﺍﻧﯽ ﮐﻨﺪ... ﭼﻪ ﻧﺒﺎﺷﺪ
ﭼﻪ، ﮐﺴﯽ ﺍﺯ ﮐﻨﺎﺭﺷﺎﻥ ﺑﮕﺬﺭﺩ ﭼﻪ ﻧﮕﺬﺭﺩ
ﻣﻌﻄﺮ ﺑﻮﺩﻥ، ﻃﺒﯿﻌﺖ ﮔﻞ ﺍﺳﺖ
ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﺳﺮﺷﺎﺭ ﺍﺯ ﻋﺸﻖ ﺍﺳﺖ
و بی هیچ توقعی لبخند می زنند و مهربانند.

توهم بینایی

♥ توهم بینایی ♥

 

در تصویر فوق شما یک مثلث سفید با اضلاع بدون خط سیاه در وسط شکل می بینید؟ اما واقعیت چیز دیگری است! در واقع در این تصویر مثلثی که شما می بینید وجود ندارد! 

 تفسیر: مغز ما تلاش می کند اجزای جدا و مستقل را بصورت یک مجموعه واحد ببیند، به همین دلیل چون شبهی از مثلث در تصویر وجود دارد، مغز سعی میکند اضلاع آن را بسازد و به گونه ای این تصویر را درک کند که گویی واقعا مثلثی در این تصویر وجود دارد! در واقع مغز ما انسان ها چیزهایی که می توانند در یک گروه قرار گیرند را با هم ترکیب می کند و آن ها را به عنوان یک مجموعه می بیند، نه اجزای جدا از هم! آگاهی از این اصل مهم ما را ملزم می سازد تا تعبیر و تفسیر خود را نسبت به وقایع و رویدادهای اطراف مورد تجدید نظر قرار دهیم و به عبارت بهتر:

چشم ها را باید شست . . . جور دیگر باید دید