مهربانی ها

مهربانی ها

هر چیز در زندگی تکراری می شود! جز مهربانی!
مهربانی ها

مهربانی ها

هر چیز در زندگی تکراری می شود! جز مهربانی!

گل قهرکن (گل حساس)

زمانِ آشتی گل

حتماً از این گلها برای منزل یا محل کارتان تهیه بفرمایید. این گل بسیار خارق العاده هست، به محض اینکه دست بهشون می زنی برگاشونو مثل یک موجود  زنده، جمع می کنند، به اصطلاح قهر می کنند بعد از چند دقیقه مجدد آشتی می کنند و  برگهایشان را باز می کنند. تصویری که در بالا مشاهده می کنید زمان آشتی گل هست .

زمانِ گل دادن

اگر از گل قهر خوب مراقبت کنید، می توان از گلهای زیبای صورتی رنگ آن در فصل تابستان بهره ببرید. اگر می خواهید این گل را در منزل نگهدای کنید باید آن را از دسترس بچه ها دور نگهدارید زیرا درصورت تماس مداوم، عوامل محرک حساسیت را از دست میدهد و اسیب می بیند.

زمانِ قهر کردن گل

اگر به جایی که برگها به ساقه متصل می شوند دقیقاً نگاه کنیم متوجه می شویم که درآن قسمت برآمدگی نسبتاً کلفتی وجود دارد. در واقع این برآمدگی شامل تعداد زیادی از سلول های دیواره ای نازک است که وقتی آب جذب می کنند متورم می شوند و به محض خروج آب از آنها، چروک شده و در نتیجه برگها پیچ می خورند. برگ های گل قهرکن نسبت به هر عامل محرکی، حتی یک قطره آب یا یک حشره کوچک حساس هستند و به محض برخورد هر شیء با آن و یا لمس برگها با دست، آب از سلول های دیواره ای نازک خارج شده و وارد ساقه می شود.

در نتیجه سلول ها چروک شده و برگها شادابی خود را از دست می دهند و جمع می شوند، یا به عبارتی قهر می کنند. معمولاً چند لحظه طول می کشد تا گل قهر کند اما آشتی کردن و برگشتن به حالت اولیه چند دقیقه طول می کشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
کیانی سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1393 ساعت 18:49 http://kiaomran.blogfa.com/

اولین کتاب تألیف شده در صنعت گچ.
«مهندسی گچ»

با لینک کردن از مهندسین جامعه حمایت کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد